بهترین جراح ستون فقرات کیست ؟عمل های جراحیعمل ستون فقرات - spinal surgery

بهترین جراح ستون فقرات کیست ؟

انواع پزشکان متخصص ستون فقرات

جراح ستون فقرات، پزشکی است که عمدتا به درمان انواع عارضه های ستون فقرات می پردازد. جراحان ارتوپد، جراحان مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات از جمله جراحانی هستند که برای رفع ضایعات ستون فقرات به کمک بیماران می آیند.ویژگی های هر یک از جراحان عبارتنداز:

بهترین جراح ستون فقرات

جراح مغز و اعصاب

جراحان مغز و اعصاب عموما پزشکانی هستند که در زمینه بیماری های مربوط سیستم عصبی از قبیل، مغز ، نخاع، ستون فقرات، تومورهای داخل نخاع و انواع دیسک ها تخصص دارند.

جراح ستون فقرات

جراحان ستون فقرات همان جراحان مغز و اعصاب هستند که دانش خود در زمینه ارتوپد و انواع اختلالات ستون فقرات افزایش داده اند وعلاوه بر درمان انواع اختلالات مغز و نخاع به درمان بیمارهای اسکلتی ستون فقرات نیز می پردازند.

جراح ارتوپد

جراحان ارتوپد جراحانی هستند که پس از گذراندن دوره چندین ساله در زمینه بیمارهای اسکلتی، در زمینه تشخیص و درمان اختلالاتی از قبیل، آسیب های ورزشی و فرسودگی و شکستگی استخوان ها به بیماران کمک می کنند.

برای انجام جراحی ستون فقرات کدام جراح ارجحیت دارد؟

جراحی ستون فقرات توسط هر دو جراح صورت می گیرد با این تفاوت که جراحان ارتوپد معمولا در درمان ضعف های ستون فقرات، ارجحیت دارند. و از آنجایی که ستون فقرات یکی از حیاتی ترین قسمت های بدن است و نقش پشتیبانی از طناب نخاعی را برعهده دارد؛ و طناب نخاعی عضو بسیار حساس در بدن است که امکان ار تباط بین مغز با سایز اجزا را فراهم می آورد. جراح مغز و اعصاب معمولا برای درمان اختلالات در طناب نخاعی دست به کار می شوند. از مزیت های مهم جراح ستون فقرات و مغز و اعصاب نسبت به جراحان ارتوپد این است که جراحان ستون فقرات قادر هستند که جراحی را به دو صورت باز و بسته انجام دهند.

بهترین جراحی های ستون فقرات

شایع ترین اختلالاتی که جراحان ستون فقرات به درمان وجراحی آنها می پردازند

جراحی تومورهای نخاع

یکی از مهم ترین وظیفه جراح مغز و اعصاب انجام عمل جراحی برای از بین بردن انواع تومورهای مغزی و نخاعی می باشد. که جراحی تومور مغزی معمولا به عنوان اولین گزینه درمان مورد برررسی قرار می گیرد.

جراحی دیسک های مهره های ستون فقرات

درصورتی که علائم بیمار مبتلا به فتق دیسک به کمک استراحت، فیزیوتراپی و دیگر درمان های طبی تسکین نیابد؛بسته به شدت و محل دیسک در این صورت جراحی دیسک به صورت های مختلفی انجام می گیرد.

تنگی کانال نخاعی

کانال نخاع، یک فاصله باریک درون ستون فقرات است که ممکن است بر اعصابی که از ستون فقرات عبور می کنند، فشار وارد کند. تنگی کانال نخاعی اغلب در قسمت پایین کمر و گردن وجود دارد. جراحی بر روی فشار، موثرترین راه برای حل و فصل علایم تنگی کانال نخاع است.

بهترین جراح ستون فقرات چه ویژگی های دارد؟

یکی از بهترین روش ها قبل از پیدا کردن یک متخصص خوب، پرسیدن نظرات بیمارانی که قبل به این جراح مراجعه کرده اند می باشد؛ که از ویژگی های یک جراح ستون فقرات خوب شامل موارد زیر می باشد که عبارتنداز:

-تخصص کافی در زمینه انواع اختلالات ستون فقرات
-تجربه و دانش کافی در زمینه ستون فقرات
-مسلط به تمام تکنیک ها و روش های نوین جراحی مغز و اعصاب
-مسلط به روش های نوین جراحی کم تهاجمی ستون فقرات
-تشخیص بالا و انتخاب بهترین روش جراحی
-خوش رفتاری و خوش اخلاقی با بیمار جهت جلب اطمینان و اعتماد

بیشتر در مورد تخصص دکتر علیرضا شیخی بدانید:

جراح مغز

جراح ستون فقرات

انواع جراحی هایی که توسط جراح ستون فقرات انجام می شود

دیسککتومی

نوعی عمل جراحی است که در آن قسمتی از دیسک بین مهره ای که برروی ریشه عصبی نخاعی فشار وارد می کند، برداشته می شود.از این روش عموما در درمان بیرون زدگی یا فتق دیسک بین مهره ای بکار می رود. جراحی دیسککتومی ممکن است به چند طریق انجام گیرد که دیگر روش های این جراحی میتوان به میکرودیسککتومی و دیسککتومی آندوسکوپ اشاره کرد که نسبت به جراحی دیسککتومی کم تهاجمی تر بود و با ایجاد برش کوچکی در ستون فقرات انجام می گیرد.

جراحی تنگی کانال نخاعی

در این جراحی، جراح ستون فقرات با ایجاد فضای بیشتری برای عبور نخاع یا ریشه های عصبی، درد ناشی از التهاب شکبه عصبی را در بیمار کاهش می دهد.هدف از این جراحی، کاهش فشار ایجاد شده برروی ریشه های عصبی می باشدکه با صورت گرفتن این کار، قدرت مجدد پاها و دست ها باز خواهد گشت.برای انجام این جراحی، جراح ممکن است یکی از روش های زیر ازقبیل لامینکتومی، لامینوتومی، فورامینوتومی را برای بیمار خود انتخاب کند.

جراحی فیوژن ستون فقرات

از این جراحی برای درمان بیمارهایی از قبیل، خراب شدن و فتق دیسک بین مهره ای، شکستگی و سرخوردگی مهره ها و تومورها و عفونت انجام می گیرد. جراحی فیوژن ستون فقرات در واقع به عملیات قرار دادن پیچ و مهره برای نگهداشتن ستون فقرات گفته می شود تا بدین وسیله، مهره هایی که دچار لقی شده اند را در جای خود فیکس کنند.


دیدگاه شما

فیلدهای ضروری با علامت

    سوال خود را از ما بپرسید
    دکتر علیرضا شیخی
    شماره تماس